2022-2023 სასწავლო წლიდან სკოლებში „საქართველოს ისტორია" დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება

2022-2023 სასწავლო წლიდან სკოლებში „საქართველოს ისტორია" დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მიხეილ ჩხენკელის
ინიციატივით, 2022-2023 სასწავლო წლიდან სკოლებში „საქართველოს ისტორია"
დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება. მიხეილ ჩხენკელის გადაწყვეტილებით,
სამინისტრომ „საქართველოს ისტორიის“ სწავლების გაძლიერების კუთხით 2021
წლიდან აქტიური მუშაობა დაიწყო. მთავარი მიზანი იყო, რომ ახალგაზრდებს საშუალო
საფეხურზე ჩვენი ქვეყნის ისტორია უძველესი დროიდან დღემდე უწყვეტად
შეესწავლათ. შესაბამისად, მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის საშუალო
საფეხურის (X-XII კლასების) ისტორიის სტანდარტი გადაიხედა, რისთვისაც
სპეციალურად დაკომპლექტებული ისტორიკოსთა ჯგუფი შეიქმნა. აღნიშნული ჯგუფი
აერთიანებდა ქართველ ისტორიკოსებს აკადემიური წრეებიდან – პროფესორებს
სხვადასხვა უნივერსიტეტიდან, ასევე, ისტორიის პედაგოგთა ასოციაციის წევრებსა და
მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის საგნობრივ
ექსპერტებს, რომლებმაც 2022 წლის იანვარში დაასრულეს მუშაობა ისტორიის
სტანდარტების რევიზიის მიმართულებით. სამუშაო პროცესში ჯგუფის წევრებმა
სხვადასხვა ინიციატივა განიხილეს და არაერთ სადისკუსიო საკითხზე იმსჯელეს.
ქართველ ისტორიკოსთა ერთობლივი მუშაობის შედეგად, მიღებულ იქნა ისტორიის
განახლებული სტანდარტი, რომლის თანახმად, ეროვნულ სასწავლო გეგმაში
„საქართველოს ისტორია“ და „ისტორია“ ცალ-ცალკე საგნად გაიწერა. საგნის
„საქართველოს ისტორია“ სწავლებისას აქცენტი გაკეთდება ქართული
ისტორიოგრაფიისთვის აქტუალური პრობლემების კვლევაზე და მათ სიღრმისეულ
გააზრებაზე. „ისტორიის“ საგნის სწავლება კი მთავარ მიზნად ისახავს მსოფლიო
ისტორიული მოვლენების/პროცესების შესწავლასა და მათთან საქართველოს ისტორიის
საკითხების დაკავშირებას.
სხვა საგნების მსგავსად, ისტორიის სტანდარტიც სრულად ეფუძნება მესამე თაობის
ეროვნული სასწავლო გეგმის ერთიან კონცეფციას. აქცენტი კეთდება ისეთ
მიდგომებზე, როგორებიცაა: კონსტრუქტივიზმის პრინციპები, ცნებების პედაგოგიკა და
დიფერენცირებული სწავლება. გრიფირების პროცესი უკვე დაწყებულია და
გრიფირებისთვის წარმოდგენილია 5 სხვადასხვა გამომცემლობის სახელმძღვანელო –
საგანში ,,საქართველოს ისტორია". შესაბამისი სპეციალისტებით დაკომპლექტებული
რეცენზენტების ჯგუფის მიერ მიმდინარეობს სახელმძღვანელოების შეფასების
პროცესი, რომელიც ივლისის ბოლომდე დასრულდება. შემფასებელთა ჯგუფში შედიან:
პრაქტიკული გამოცდილების მქონე მასწავლებლები, დარგის მეცნიერები, ეროვნული
სასწავლო გეგმის ექსპერტი, ფსიქოლოგები, ფილოლოგები და ასევე სპეციალისტი,
რომელიც სახელმძღვანელოს აფასებს სამართლებრივ და ეთიკურ ნორმებთან
შესაბამისობის კუთხით. 2022-23 სასწავლო წლიდან X კლასის მოსწავლეებს
„საქართველოს ისტორიის“ ახალი სახელმძღვანელო ექნებათ.
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო

მსგავსი სიახლეები

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში 22-მეგავატიანი “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა წელს დაიწყება

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში 22-მეგავატიანი “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა წელს დაიწყება

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში, მდინარე ცხენისწყალზე 22 მგვტ დადგმული სიმძლავრის ჰიდროელექტროსადგურის – “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა მიმდინარე წელს დაიწყება. როგორც პროექტის განმახორციელებელი კომპანიის –…
რა უნდა იყოს დეველოპერულ სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო სტრუქტურა – TBC Capital-ის პუბლიკაცია

რა უნდა იყოს დეველოპერულ სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო…

თიბისი კაპიტალმა გაცვლითი კურსის ბიზნეს-ეკონომიკის სერიიდან პირველი პუბლიკაცია გამოაქვეყნა, რომელიც ძირითადად საცხოვრებელი უძრავი ქონების სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სტრუქტურის გაანგარიშებას ეხება. სხვადასხვა ქვეყნის…
საქართველოში ჩინური ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა

საქართველოში ჩინური ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა

2024 წლის პირველ ნახევარში საქართველოში ჩინეთიდან ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა – აღნიშნულ პერიოდში საქართველოში სულ $22 მილიონი დოლარის ღირებულების ავტომობილების იმპორტი განხორციელდა,…